مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تاثیر SSL بر سئو و دلایل استفاده از پروتکل HTTPS

مطمعنا وقتی سایت های اینترنتی را مشاهده نموده اید متوجه سایت‌های HTTP و HTTPS شده‌اید. تفاوت بین این دو چیست و از نظر بازاریابی آنلاین کدام مهم است. ما در این مقاله قصد داریم تاثیر SSL در سئو را بیان کنیم و اینکه چرا باید سایت خود را مجهز به پروتکل HTTPS کنید پس با این مقاله آموزش سئو وب سایت باما همراه باشید.


تاثیر SSL بر سئو و دلایل استفاده از پروتکل HTTPS

گوگل می گوید امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران همیشه برای آنها یک اولویت مهم است. بنابراین موتورهای جستجو بزرگ در سال ۲۰۱۴ اعلام کردند که استفاده از پروتکل HTTPS برای پیاده سازی یک ارتباط امن و پیشرفته را به عنوان یکی از پارامترهای افزایش رتبه سایت در نظر میگیرند.

در سال ۲۰۱۵، گوگل اظهار داشت که اگر سیگنال‌های کیفیت برای دو نتیجه جستجوی متفاوت در همه چیز یکسان باشند، داشتن HTTPS به معنی داشتن برگ برنده است، یعنی اگر وب سایت شما برابر با وب سایت رقیب تان از نظر سرعت، برچسب عنوان، تازگی محتوا و غیره است، اما وب سایت رقیب شما دارای پروتکل HTTPS است و برای شما نیست، گوگل به احتمال زیاد آن‌ها را جلوتر از شما قرار می‌دهد.

من مطمئنم که شما می خواهید بررسی کنید، آیا جابجایی امن HTTPS واقعا باعث بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو خواهد شد. این همان چیزیست که شما در مقاله تاثیر SSL بر سئو میخوانید.

من مطمئن هستم که بسیاری از افراد غیرفنی نمی دانند HTTPS چیست ، چه برسد به درک چالش هایی که وب سایت ها در تغییر HTTP با آن روبرو می شوند. بنابراین ابتدا مختصراً به این موضوع بپردازیم.


HTTPS چیست؟

بگذارید با اصول اولیه شروع کنیم ، “S” در انتهای “HTTP” بخشی از یک URL به معنای وب سایت امن است. (Hypertext Transport Protocol Security) یا سایت های ایمن شامل کلید ۲۰۴۸ بیتی SSL می شود و می تواند از طریق احراز هویت و رمزگذاری یک اتصال به سایت را محافظت کند.

هنگامی که روی یک سرور وب نصب می شود، یک گواهینامه SSL، قفل و پروتکل HTTPS یا گواهینامه امنیتی را فعال می کند و امکان اتصال امن از یک سرور وب به یک مرورگر را فراهم می کند.

وب سایت های ایمن می توانند از طریق اتصال به اطلاعات در سه لایه، اتصال کاربر را حفظ کنند.

رمزگذاری تضمین می کند که فعالیت کاربران نمی تواند ردیابی شود و یا اطلاعات آنها سرقت شود.

یکپارچگی داده ها مانع از خراب شدن پرونده ها از زمان انتقال آنها می شود.


مزایای تغییر وب سایت شما به HTTPS و چالش های مرتبط با آن

فایده اصلی پروتکل امن انتقال ابر متن (HTTPS) این است که در صفحاتی که داده های شخصی را با شما به اشتراک می گذارند ، ارتباطی ایمن را برای کاربران فراهم می کند. اما، وقتی یک کاربر اطلاعات با ارزشی مانند جزئیات کارت اعتباریش را به اشتراک می گذارد ، HTTPS لایه های محافظ دیگری را اضافه می کند.

برای اطمینان از اینکه داده ها بین سرور وب و مرورگر شما خصوصی و ایمن باقی بماند، باید یک گواهینامه لایه باز نصب کنید. هنگامی که یک گواهینامه SSL روی یک وب سرور نصب می شود ، به عنوان یک قفل عمل می کند و به عنوان یک اتصال مطمئن بین سرور وب و مرورگر عمل می کند.

یک گواهینامه ,SSL نام دامنه (یا سرور یا نام میزبان) ، نام شرکت و موقعیت مکانی شما را به هم متصل می کند. حتی اگر یک هکر موفق به رهگیری داده های شما شود ، اما کلید خصوصی برای رمزگشایی آن را ندارد. اگر یک گواهی SSL نصب کرده اید و آن را در سرور وب خود تنظیم کرده اید ، Chrome و Firefox چراغ سبز را نشان می دهند.

درصورت نداشتن ssl بازدید کنندگان حتی ممکن است در برخی از صفحات وب سایت شما هشدارهایی دریافت کنند که ممکن است باعث شود آنها وب سایت شما را رها کنند. به عبارت دیگر صدور گواهینامه SSL برای برخی مشاغل ضروری است.


تا به اینجا به بررسی چالش های مربوط به HTTPS پرداختیم ، اکنون به بررسی داده ها می پردازیم:

با تجزیه و تحلیل 1 میلیون نتیجه جستجوی گوگل در SEMrush ، Ahrefs، SameWeb به این نتیجه رسیده شده که سایت هایی که در نتایج جستجو در صفحه اول گوگل هستند بیشترشان HTTPS دارند.


تگ ها :   آموزش سئو
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده