مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش ساخت سایت مپ وردپرس با Google XML Sitemaps

در این مقاله از سری مقالات آموزش وردپرس قصد داریم تا به معرفی و آموزش ساخت سایت مپ وردپرس با Google XML Sitemaps بپردازیم که با استفاده از این افزونه می توانید به ساخت نقشه سایت در وردپرس بپردازید.


آموزش ساخت سایت مپ وردپرس با Google XML Sitemaps

هدف نهایی از سئو (SEO) رسیدن به رتبه های نخست در جستجوهای اینترنتی است. برای اینکه چنین هدفی عملی شود لازم است که اقداماتی را در سایت خود انجام دهیم. ایجاد نقشه سایت یکی از همین کارها است. نقشه سایت به خزنده های موتورهای جستجوگر کمک می کند تا بتوانند به راحتی صفحات را شناسایی کرده و آن ها را ایندکس کنند.

نقشه سایت با فرمت XML ایجاد می شود و تنها برای موتورهای جستجوگر کاربرد دارد. ابزارهای مختلفی برای ایجاد نقشه سایت وجود دارد. ما در این مقاله افزونه Google XML Sitemaps را برای معرفی انتخاب کرده ایم.

این افزونه یکی از بهترین افزونه های موجود در مخزن وردپرس است و روی میلیون ها سایت وردپرسی فعال است. جهت آشنایی با این افزونه و پنل تنظیمات آن با این مقاله آموزش وردپرس صفرتاصد همراه باشید.


نقشه سایت چیست

نقشه سایت یک فایل xml هست که نقشه و راه های سایت شما رو به گوگل معرفی میکند. دقیقا مثل این که شما قصد گشت و گذار در شهری را داشته باشید. یک نقشه از آن شهر تهیه کرده و تمامی راه ها و مسیرها را میتوانید داخل آن پیدا کنید و سریعا و بدون اتلاف وقت و انرژی به مقصد مورد نظر خودتان برسید.

ربات های گوگل هم با نقشه سایت شما می توانند تمامی کوچه و خیابان های سایت شما که همان مطالب و صفحات سایت شما هستند رو پیدا کنند.


XML چیست؟

XML مخفف عبارت Extensible Markup Language است که همانند زبان HTML، یک زبان نشانه گذاری محسوب می‌شود. نقشه سایت XML در واقع یک فایل متنی حاوی تمام آدرس‌های موجود در سایت شماست. همچنین نقشه وردپرس sitemap می‌تواند اطلاعات متای هر آدرس از سایت مانند آخرین بروزرسانی، میزان اهمیت و نحوه ارتباط آن با صفحات دیگر را نیز شامل شود.

وجود نقشه سایت، موتورهای جستجو مانند گوگل را راهنمایی می‌کند تا صفحات سایت شما را به صورت بهتر شناسایی کرده و همچنین از ایجاد صفحات جدید و تغییرات در صفحات قدیمی مطلع شوند.


آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس با Google XML Sitemaps

با استفاده از افزونه Google XML Sitemaps میتوانید به ساخت نقشه سایت در وردپرس بپردازید. این افزونه هم یکی از افزونه‌های محبوب وردپرس برای ساخت سایت مپ است که تا به امروز تونسته تا بیش از 2 میلیون نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که میتوانید از آن برای ساخت نقشه سایت وردپرس استفاده کنید.

برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت خودتان بکنید.


تگ ها :   آموزش وردپرس
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده