مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri

و Sucuri هردو بهترین و محبوب ترین افزونه امنیتی وردپرس در بازار هستند. هردو برای حفظ امنیت سایت وردپرسی شما بسیار فوق العاده مفید هستند. همین امر باعث تردید می شود که کدام یک بهتر است؟ Sucuriو Wordfence از ویژگی های مشابه زیادی برخوردارند، هر کدام جوانب مثبت و منفی خاصی دارد. در این مقاله از سری مقالات آموزش وردپرس ما به مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri خواهیم پرداخت تا به این نتیجه برسیم که کدام یک برای امنیت کلی سایت وردپرسی ما بهتر است.

مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuriمقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri

مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri

Wordfence و Sucuri هردو افزونه برتر امنیت وردپرس هستند. آنها هر دو محافظت کاملی از سایت در برابر حملات بی رحمانه، بدافزارها و سرقت داده‌ها ارائه می دهند.

به عنوان یک مدیر وب سایت، شما باید افزونه امنیتی را انتخاب کنید که نه تنها از وب سایت شما محافظت کند بلکه این کار را به صورت کارآمد انجام دهد. همچنین افزونه ای باشد که به نگهداری کمی نیاز داشته ، تا شما بتوانید بر روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید.

در آخر اینکه باید افزونه امنیتی را انتخاب کنید که کار با آن آسان باشد و برای راه اندازی و نگهداری به مهارت فنی احتیاج نداشته باشد.

در این مقاله آموزش wordpress ما به مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri خواهیم پرداخت. مقایسه ما به دسته های زیر تقسیم می شود:


مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri

  • راحتی در استفاده
  • فایروال برنامه وب سایت (WAF)
  • نظارت بر امنیت و اعلان‌ها
  • اسکنر بدافزار
  • پاکسازی وب سایت هک شده

راحتی در استفاده

امنیت وب سایت یک زمینه کاملاً پیچیده و فنی است. به همین دلیل اولین مورد مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri ما سهولت استفاده است.

باید ببینیم استفاده از Wordfence و Sucuri برای محافظت از وب سایت چقدر آسان است.


سهولت استفاده از Wordfence

تنظیم Wordfence بسیار آسان است. بلافاصله پس از نصب افزونه از شما یک آدرس ایمیل برای دریافت اعلانهای امنیتی خواسته می‌شود. همچنین می‌توانید تعیین کنید که به لیست ایمیلی wordfence بپیوندید یا خیر. همچنین باید با شرایط خدمات آنها موافقت کنید.


مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuriمقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri

در مرحله بعد اگر نمی‌ خواهید از نسخه پرمیوم افزونه استفاده کنید، بر روی گزینه “No,thanks” کلیک کنید.

سپس وارد صفحه تنظیمات افزونه می‌¬شوید که در اینجا پنجره‌¬ای جهت راهنمایی بیشتر مشاهده می¬‌کنید. همچنین می¬‌توانید اعلان‌¬ها و اسکن¬‌های امنیتی و… را ببینید:

مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuriمقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri

این افزونه با انجام اسکن امنیتی، باعث برقراری امنیت در وردپرس می شود. افزونه Wordfence به صورت خودکار چنین فعالیتی را انجام می‌دهد اما اگر می‌خواهید این کار را به صورت دستی انجام دهید، می‌توانید بر روی گزینه “Start New Scan” کلیک کنید تا کل سایت مورد بررسی و اسکن قرار گیرد.

بسته به اندازه وبسایت شما در صورت اتمام اسکن، اعلان هایی را در کادر پایینی صفحه مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی یک اعلان، جزئیات آن با عملکرد پیشنهادی که باید انجام دهید نشان داده می‌شود.


مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuriمقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri

تنظیم اولیه افزونه Wordfence کاملاً ساده است و به ورود اطلاعات توسط کاربر نیاز ندارد. رابط کاربری کمی به هم ریخته است که ممکن است پیدا کردن تنظیمات و گزینه های خاص برای مبتدیان دشوار باشد.


سهولت استفادهSucuri

Sucuri یک رابط کاربری تمیز تر و بدون درخواست های غیر ضروری روی صفحه نمایش ارائه می دهد. همچنین با فعال سازی اسکن سریعتر انجام می شود و در داشبورد افزونه اعلان هایی را مشاهده خواهید کرد.


مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuriمقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri

برنامه فایروال وب سایت (Sucuri (WAF، یک فایروال مبتنی بر ابر است به این معنی که روی سرور اجرا نمی شود. به عبارت دیگر، در پایان کار نیازی به هیچگونه تعمیر و نگهداری فنی نخواهید داشت. برای شروع شما باید کلید API خود را اضافه کرده تا تنظیمات DNS را برای نام دامنه خود پیکربندی کنید. با انجام این کار فایروال، ترافیک مخرب را پیش از رسیدن به هاست شما شناسایی می کند.

با راه اندازی این افزونه در آینده، نگرانی در مورد بروزسانی یا تعمیر و نگهداری آن نداشته باشید. افزونه امنیتی وردپرس Sucuri انجام تنظیمات سخت افزاری امنیتی توصیه شده در سایت شما را راحت‌ تر می کند. تنها کاری که باید انجام دهید کلیک کردن برای اعمال تنظیمات سخت افزاری امنیتی مختلف است.


مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuriمقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri

رابط کاربری آن به صورت کلی خوب است. اما برای پیدا کردن برخی از گزینه‌های تنظیماتی نیاز به بررسی دقیق‌تر است.

به روزرسانی سرورها در ثبت دامنه، یک گام دیگر است که برای تنظیم فایروال Sucuri لازم است و این کار برای برخی از کاربران مبتدی می‌تواند دشوار باشد.

نتیجه گیری درباره راحتی کار دو افزونه

با توجه به توضیحات بیان شده در مقایسه دو افزونه Wordfence و Sucuri، تا به این جای کار Sucuri برنده است. در ادامه به بررسی ویژگی دیگری می‌پردازیم.


برنامه فایروال سایت (WAF)

فایروال ترافیک وب سایت شما را کنترل می کند و تهدیدات امنیتی مشترک را مسدود می کند. روش های مختلفی برای پیاده سازی فایروال وجود دارد (مبتنی بر برنامه در مقابل مبتنی بر ابر).

ما معتقدیم فایروال های مبتنی بر ابر در دراز مدت کارآمدتر و قابل اعتماد تر هستند.

در ادامه بررسی می کنیم که فایروالی که توسط دو افزونه Wordfence یا Sucuri ارائه می‌ شود، باهم چه تفاوتی دارند و کدام بهتر است.


فایروال افزونه Wordfence

فایروال Wordfence ترافیک وب سایت مخرب را نظارت و مسدود می کند.


مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuriمقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri

باتوجه به اینکه یک فایروال در سطح برنامه است یعنی بر روی سرور اجرا می‌ شود، نسبت به فایروالی که مبتنی بر ابر است کارایی کمتری دارد. بر این اساس که فایروال به عنوان افزونه وردپرس اجرا می شود در زمان مسدود کردن حمله باید وردپرس به صورت کامل بارگیری شود که باعث می‌ شود درصد بالایی از منابع سرور را استفاده کند بنابراین زیاد کاربردی و کارآمد نیست.

برای تغییر این حالت، باید فایروال Wordfence را به صورت دستی تنظیم کنید. این کار به فایروال Wordfence این امکان را می دهد تا قبل از رسیدن به نصب وردپرس، بر ترافیک سایت شما نظارت داشته باشد.

فایروال این افزونه زمانی می تواند ترافیک سایت شما را مسدود کند که به سرور شما رسیده باشد. در صورت بروز حملات DDOS یا brute force منابع سرور تحت تاثیر قرار می گیرند و باعث کاهش عملکرد سایت می شود.

دقت کنید هنگامی که برای بار اول افزونه Wordfence را فعال می کنید فایروال آن در حالت یادگیری است.


فایروال افزونه Sucuri

فایروال افزونه Sucuri مبتنی بر ابر است به طوریکه ترافیک‌ های مشکوک را قبل از رسیدن به سرور شما مورد بررسی قرار داده و آنها را مسدود می‌کند.


مقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuriمقایسه افزونه امنیتی Wordfence و Sucuri

انجام این کار باعث می شود که منابع زیادی از سرور استفاده نشود و همچنین سرعت سایت شما را بهبود می‌ بخشد. علاوه بر این وجود سرورهای CDN این افزونه در مناطق مختلف یک امتیاز به حساب می‌آید.

برای استفاده از فایروال این افزونه بایستی DNS دامنه خود را تغییر دهید این کار باعث می‌شود تمامی ترافیک ها قبل از ورود به سایت شما از sucuri عبور کنند.

پس از انجام تنظیمات، فایروال این افزونه از همان ابتدا از سایت شما در برابر درخواستهای مخرب، حملات DDOS و اقدامات صورت گرفته برای پیدا کردن رمز محافظت می کند. همچنین آنها دارای یک الگوریتم یادگیری ماشین قوی هستند که از ترافیک‌ های مثبت کاذب جلوگیری می‌ کنند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده